Rabobank introduceert Scannerloos Bankieren
Klanten bij de Rabobank kunnen nu bankieren zonder de Rabo Scanner. Ze kunnen via de app een functie activeren waarmee ze grote betalingen kunnen goedkeuren met een vingerafdruk, gezichtsherkenning of toegangscode, in plaats van met de kaartlezer.
Identiteit verifiëren via Rabo App
Om de functie te activeren, moeten klanten eenmalig hun identiteit verifiëren via de Rabo App. Ze moeten daarbij hun identiteitsbewijs en hun gezicht scannen. Vervolgens kunnen klanten direct gebruikmaken van het scannerloze bankieren.
Veilige Verificatiemethoden
Klanten kunnen alle betalingen verifiëren met een persoonlijke vijfcijferige toegangscode, of door hun vingerafdruk of gezicht te scannen. Volgens de Rabobank is deze methode net zo veilig als de fysieke scanner. De bank benadrukt dat het mogelijk blijft om via de Rabo Scanner en Random Reader Comfort te bankieren.
Overgang van Rabo Scanner naar App
De Rabo Scanner, geïntroduceerd in 2014 als opvolger van de Random Reader, wordt geleidelijk vervangen door de nieuwe app-functie. In 2018 gaf de Rabobank al aan te willen stoppen met de Rabo Scanner. Hoewel klanten de Rabo Scanner voorlopig nog thuis ontvangen, is het nu mogelijk om de meeste betalingen en overboekingen via de app goed te keuren zonder de kaartlezer te gebruiken.